donderdag 31 mei 2012

Red een Parmigiano Reggiano - Red een Kaas!


Op veler verzoek kun je voorinschrijven voor de tweede zending Parmigiano Reggiano!!

De Italiaanse regio Emilia-Romagna is voor de tweede maal in korte tijd getroffen door een aardbeving. 
In dit gebied, waar onder meer de befaamde Parmigiano wordt gemaakt, dreigen 550.000  van deze parmezaanse kazen verloren te gaan. 

Door de aardschokken zijn de kazen beschadigd en is het rijpingsproces onderbroken. 
De smaak van de kaas is echter onveranderd. 

Twee Personen hebben zich het lot van de Italiaanse kaasboeren aangetrokken en willen een flinke partij naar Nederland laten komen. 
We bieden je een deel van deze partij aan voor een heel interessante prijs.

Het doel is duidelijk: jij helpt de kaasboer en in ruil daarvoor krijg je een heerlijk stuk originele Parmigiano.

Concreet:

- jij legt 25 euro in
- als 100 personen dat ook doen, gaat de deal door
- je haalt de kaas op bij een centraal gelegen punt in Nederland
- wij zorgen voor een gezellige, Italiaanse sfeer


Schrijf je nu in voor de TWEEDE RONDE!!

Ons bericht op Scoop.it

Red een kaas Website

Italiaanse Pasta Concepten tijdens uw Evenement



4 opmerkingen:

  1. Zaterdag 02 juni 2012

    Live update: 920 inschrijvingen

    De actie gaat door! Dank voor de vele reacties.

    http://www.red-een-kaas.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van welke getroffen kaasproducenten koop ik mijn kaas?

    Onder andere van Caseificio Sant”Angelo (S.Giovanni in Persiceto), Caseificio La Cappelletta (San Possidonio), Caseificio 4 Madonne (Medolla), Caseificio San Simone (Marmirolo), Latteria Lora (Campegine), Caseificio F.lli Rossi (Rio Saliceto)

    Hoeveel kaas krijg ik voor mijn bijdrage?

    Voor 25 euro krijg je ongeveer 1,5 kilo kaas

    Hoeveel van mijn bijdrage gaat er naar de kaasproducent?

    De producenten krijgen de gangbare prijs voor de gebroken kazen. De rest is voor transport en opslag.

    Hoelang kan ik zelf deze Parmigiano Reggiano nog bewaren?

    Ingepakt in kaaspapier is de kaas een half jaar houdbaar.
    Gebruik geen bewaarbakje of vershoudfolie omdat ze luchtdicht zijn.

    Wat kan ik met Parmigiano Reggiano maken?

    Kijk hier voor enkele recepten

    Kan ik de kaas ook thuisbezorgd krijgen?

    Mocht je de kaas niet kunnen ophalen dan is tegen
    betaling van verzendkosten het opsturen ook mogelijk. Je loopt dan wel een leuke happerij mis.

    Waar kan ik de kaas ophalen en wanneer?

    Wij zijn met meerdere locaties en dagen bezig. Via mail ontvang je de definitieve informatie zodra alles geregeld is.

    Hoe kan ik betalen?

    Wij vragen je vooraf te betalen. Dat zal via iDeal en overschrijving kunnen. Ook daarover ontvang je zo spoedig mogelijk informatie.

    Ik heb me aangemeld, wat zijn mijn verplichtingen?

    Jouw aanmelding is een reservering, je bent niet tot aankoop verplicht. Mocht je van idee veranderen dan kan dat door niet te betalen binnen de gestelde termijn.

    Wat kan ik nog meer doen om de getroffen kaasproducenten te helpen?

    Parmigiano Reggiano blijven kopen.

    Ik ben horeca-ondernemer. Kan ik meer bestellen?

    Ja, dat kan. Neem contact met ons op.

    Ik heb besteld. Wat nu?

    Wij nemen contact met je op zodra we voldoende inschrijvingen hebben om de koeltransportkosten te dekken.

    Wie zijn Twee Personen?

    Twee Personen zijn Samuel Sanders en Raymond Janssen. Ze zijn geen onbekenden in de wereld van de communicatie én in die van de horeca. Sanders en Janssen helpen horeca-ondernemers, MKB’ers en retailers met hun online-communicatie.

    Mijn vraag staat er niet tussen. Kunnen jullie mij helpen?

    Mail ons je vraag naar dit emailadres.

    http://redeenkaas.tumblr.com/faq

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Artikel in het AD:
    http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/3265066/2012/06/02/Nederlanders-Red-de-Parmezaanse-kaas.dhtml

    Live update: 1,389 inschrijvingen
    Heb je nog vragen, kijk even hier of jouw vraag ertussen staat.
    Dank voor de vele reacties. Zullen we voor de 2000 gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nieuwste stand van zaken 03-02-2012 / 15:40 - Live update: 2,745 inschrijvingen

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.